Viestintätoimisto Herea sekä näyttöviestinnän ja -teknologian asiantuntijayritys iConnect aloittavat yhteistyön. Yritykset tarjoavat yhdessä uutta palvelua, johon on yhdistetty näyttöviestintäratkaisu ( Digital Signage ) ja yrityksen tarpeisiin vastaava säännöllinen yritysviestintä.

iConnect tarjoaa asiakkailleen näyttöviestintäratkaisuja, jotka suunnitellaan ja mitoitetaan kunkin yrityksen toimintaympäristöön sopivaksi. Ratkaisut suunnitellaan niin, että ne tukevat yrityksen liiketoimintaprosesseja ja muita viestintäkanavia.

Näyttöviestintäratkaisulla voidaan jakaa henkilöstön nähtäville tietoa suoraan esimerkiksi yrityksen toiminnanohjausjärjestelmästä, intrasta tai somekanavista. Herea tekee yritykselle selkeän suunnitelman säännölliseen sisäiseen viestintään, kiteyttää halutut teemat lyhyiksi tiedotteiksi ja viesteiksi ja julkaisee viestit säännöllisesti asiakkaan toiveen mukaan.

Ammattimaisesti tehty viestintä tiedottaa tärkeimmistä asioista ajoissa, tukee haluttua yritysmielikuvaa ja pitää henkilökunnan ajan tasalla siitä, mitä yrityksen sisällä tapahtuu juuri nyt.

iConnectin liiketoimintajohtaja Jaakko Väänäsen mukaan yhteistyö tuo heidän asiakkailleen selkeää lisäarvoa. iConnect on mielissään siitä, että he ovat löytäneet kumppanin, joka täydentää heidän palveluaan juuri oikeasta kohdasta.
—Työelämän siirryttyä hybridimalliseksi, sisäisen viestinnän ja tiedonkulun merkitys korostuu entisestään. Ammattimainen viestinnän kumppani varmistaa, että säännöllinen viestintä on tarkoituksenmukaista ja tulee hoidettua säännöllisesti, eikä jää tekemättä. Viestintä ei jää paikoilleen, vaan asiakkaat saavat halutessaan myös uusia ja raikkaita ideoita sisäisen viestinnän parantamiseksi.

Myös Herean Maija Anttila on iloinen uudesta yhteistyökuviosta, koska yhteistyön avulla Herea voi nyt tarjota toimivan teknisen ratkaisun ja suunnitelmallisen sisällöntuotannon samassa paketissa.
—Helposti päivitettävissä oleva kanava on viestinnässä erittäin tärkeä asia. Näemme näyttöviestinnän käytössä paljon mahdollisuuksia, koska ajankohtaisten asioiden tiedottamisen lisäksi sen avulla voidaan tehdä tehokkaasti myös mm. brändiviestintää ja vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin myönteisellä tavalla. Odotamme innolla tulevaa yhteistyötämme.

Lisätietoja antavat:

iConnect, Jaakko Väänänen, 050 421 0735, jaakko.vaananen@iconnect.fi
Herea Oy, Maija Anttila, 040 15 444 36, maija.anttila@herea.fi

iConnect on digitaalisen näyttöviestinnän teknologiaa sekä suunnittelu-, toteutus- ja tukipalveluja tarjoava yritys. iConnectin toimisto sijaitsee Espoossa. www.iconnect.fi

Herea on markkinointiviestinnän suunnittelu- ja sisällöntuotantopalveluja tarjoava yritys. Herean toimisto sijaitsee Mustasaaressa. www.herea.fi

iConnect toimitti nykyaikaiset digitaaliset rappukäytävänäytöt Helsingin Merihakaan korvaamaan perinteiset asukas- ja infotaulut.

Projektin tavoitteena oli rappukäytävien remontin yhteydessä uudistaa tapa ylläpitää asukastaulu sekä tuoda viestinä nykyaikaan. Tätä varten kartoitettiin sopivin malli asukastaulun ylläpitämiseen sekä mietittiin mikä olisi asukkaita kiinnostavaa informaatiota ja miten perinteisesti tulosteilla hoidettu viestintä hoidetaan jatkossa tehokkaasti digitaalisen infonäytön avulla.

Päädyttiin kahteen vierekkäin sijoitettuun 55″ tuumaiseen koteloituun infonäyttöön, toisessa on asukaslistaus ja toisessa tiedotteet ja muu informaatio. Asiakkaan kanssa Apua päihdeongelmaan yhdessä päädyttiin siihen, että alkuvaiheessa perinteisen tiedottamisen lisäksi näytetään bussiaikatauluja, säätiedot sekä uutisvirta. iConnectin toimintamallin mukaan sisältöä kehitetään sitä mukaa kun saadaan palautetta minkälainen sisältö palvelisi vielä paremmin asukkaita ja edistäisi asumismukavuutta.

Tekniikan kehittyessä yhä useammissa tapauksissa tulee kustannustehokkaammaksi toteuttaa asukasviestintä digitaalisten infonäyttöjen avulla kuin perinteisiä tapoja käyttäen.

Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan asiasta lisää otatko yhteyttä niin sovitaan tapaaminen, Jaakko Väänänen, 050 421 0735,  jaakko.vaananen@iconnect.fi.

Suuressa osassa liikkeitä on alue jonka, luona asiakas maksaa ostettavat tuotteet ja/tai odottaa palvelua. Tätä asiakkaan odotusaikaa ei aina hyödynnetä täysmääräisesti. Tästä johtuen muiden vaihtoehtojen puuttuessa asiakkaat uppoutuvat digitaaliseen ympäristöön matkapuhelimiensa kautta. Tällöin asiakkaan kullanarvoista liikkeessäoloaikaa ei hyödynnetä mahdollisimman tehokkaasti.

Toisaalta liikkeiden henkilöstön osaamista ja ammattitaitoa voisi myös pyrkiä hyödyntämään enemmän. Henkilöstöllä on usein kattavat tiedot ja osaaminen tarjottavista tuotteista ja palveluista, mutta selkeän ohjeistuksen sekä myyntikoulutuksen puutteen vuoksi henkilöstöstä ei aina saada kaikkea potentiaalia irti. Tämäkin resurssi on kallinarvoista ja hyvin hyödynnettynä myyntiä saadaan kasvatettua hyvinkin pienillä toimenpiteillä, varsinkin jos he pelaavat tästä. Entiset asiakaspalvelijat saadaan innostumaan myynnistä ja he voivat tätä kautta kokea uudenlaista onnistumisen tunnetta työssään. Tämän kaiken lisäksi myynti kasvaa ja asiakas on tyytyväisempi saatuaan kattavampaa palvelua.

Tästä päästään siihen, että eri toimijoiden tulisi miettiä, miten saadaan aiemmin vain maksutapahtuman sijaintina toiminut kassa-/odotusalue ja siinä oleva henkilöstä muuttumaan lisämyyntiä tuottavaksi alueeksi. On tietenkin selvää, että ei ole luontevaa jos kassahenkilöstö luettelee pitkää litaniaa olemassa olevista tuotteista hintoineen. Tämä saattaa molemipien osapuolien puolesta tuntua kiusalliselta ja lisämyynnin sijaan sekä asiakkaat että henkilöstä kokevat tilanteen epämiellyttävänä. Tilanteen tulee tuntua luontevalta sekä myyjän että asiakkaan puolesta.

Asiakkailla lähtökohtaisesti ei ole mitään lisämyyntiä vastaan kun se on toteutettu järkevästi. Esimerkiksi kampaajalla käydessä parturi on saattanut tarjota hiuksiin leikkauksen jälkeen laitettua vahaa ostettavaksi kertoen lyhyesti sen ominaisuuksista. Tällöin tuotetta tulee helposti ostettua myös kotiin. Tai varmasti useimmat Dressmanin liikkeissä asioineet ovat huomanneet, että myyjät ovat hyvin koulutettuja kysymään kassalla sukka- ja kalsaritarpeita. Omasta vaatelipastosta löytyy molempia ja viimeksi parturista tarttui mukaan hiusvahaa.

Edellä mainitut ovat hyviä esimerkkejä siitä miten helposti lisämyyntiä saadaan aikaan. Toisaalta jos tarkastellaan esimerkkejä tarkemmin huomataan, että myyjä on tarjonnut ehkä vain yhtä tai kahta tuotetta, koska useamman tuotteen tarjoaminen voi tuntua epämiellyttävältä. Tällöin lisämyynnin todennäköisyys ei ole korkeimmalla mahdollisella tasolla.

Oikealla tavalla digitaalisia infonäyttöjä hyödyntämällä voidaan kassa-/odotusalue muuttaa lisämyynniksi. Tätä osaltaan edesauttaa kun digitaalisen infonäytön avulla annetaan myyjälle lisää työkaluja mielekkään lisämyynnin tekemiseksi. Tämän lisäksi oikeanlaisen konseptin avulla koko henkilöstö saadaan sitoutumaan asetettuihin tavoitteisiin. Tähän tarpeeseen iConnect on kehittänyt konseptin joka sisältää tarvittavat palvelut ottaen huomioon sekä asiakkaan henkilöstön että toimintaympäristön.

iConnect pystyy palvelemaan asiakkaitaan globaalisti oli kyseessä sitten yksi yksittäinen liike tai globaali ketju. Järjestelmämme on kustannustehokas heti ensimmäisestä näyttöyksiköstä alkaen, joten konseptin testaaminen (lue lisää pilotti projektista) on järkevää vaikka yhdelläkin näytöllä.

Ota yhteyttä, Jaakko Väänänen, 050 421 0735,  jaakko.vaananen@iconnect.fi, mikäli haluat käydä kanssamme läpi miten teidänkin kassa-/odotusalue muutetaan tuottavaksi lisämyynnin paikaksi ja miten aiemmin asiakaspalvelijoina toimineet työntekijät muutetaan myyntiin sitoutuneiksi asiantuntijoiksi.

Digitaalisten infonäyttöjen ja erilaisten näyttöpintojen kuten Led- seinien käyttö viestinnällisten ja markkinoinnillisten tavoitteiden saavuttamiseksi lisääntyy kiihtyvällä tahdilla. Aiemmin näyttöjä on saatettu käyttää kokeiluluontoisesti ilman tarkempia tavoitteita ja satunnaisissa kohteissa.

Nykyään yritykset asettavat selkeitä tavoitteita sille mitä omalta infonäyttöverkostoltaan hakevat ja tavoitteet osataan jo paremmin määritellä. Infonäytöt nähdään laajemmin osana yrityksen viestintä- ja markkinointistrategiaa on kyse sitten sisäisen viestinnän kehittämisestä tai myynnillisistä tavoitteista. Infonäytöt ovatkin vakiinnuttamassa paikkaansa yhtenä organisaatioiden digitaalisen viestinnän kanavista.

Usein silti tämä mielestämme yksi tärkeimmistä projektin vaiheista, tavoitteiden määrittely, jää liian vähäiselle huomiolle. Ehkä sen takia, että aina kyse ei ole aivan yksiselitteisestä asiasta ja määrittelyyn osallistuvilla tulee olla selkeä ja syvällinen ymmärrys yrityksen toiminnasta ja viestinnällisistä tavoitteista. Usein projekti alkaakin jonkin tietyn liiketoimintafunktion tarpeiden pohjalta, mutta kanavasta voisi olla paljon enemmän hyötyä, mikäli yrityksen tarpeet ja eri liiketoimintafunktiot otetaan laajemmin huomioon.

Infonäyttöprojekteja on tärkeää lähteä miettimään asetettujen tavoitteiden kautta ja ottaa tämä vahvasti osaksi mukaan mahdollista pilottiprojektia ja toimittajan valintaa. Yrityksen markkinointiosastolla tai markkinointikumppanilla on usein hyvä ymmärrys siitä mitä yritys markkinoinnillaan hakee, mutta aina ei ole selvää, miten tämä osaaminen ja ymmärrys muutetaan käytäntöön digitaalisia infonäyttöjä hyödyntämällä.

Kohderyhmät

Tämän lisäksi tulee miettiä miten viesti saadaan mahdollisimman tehokkaasti halutun laisena eri kohderyhmille. Pienet muutokset sisällössä tai sen näyttöajassa saattavat saada aikaan huomattavia vaikutuksia siinä miten kohderyhmään voidaan vaikuttaa. Näitä muutoksia olisi myös syytä tutkia ymmärryksen lisäämiseksi.

Infonäyttöjärjestelmäkumppanin valinta

iConnect omalta osaltaan pyrkii auttamaan asiakasta realististen tavoitteiden määrittämisessä sekä näille sopivien mittareiden valinnassa. Infonäyttöjärjestelmät ovat usein hyvin samankaltaisia, mutta mielestämme on oleellista, että toimittaja ymmärtää syvällisesti sen tuomat mahdollisuudet sekä tarjoaa palveluita, jotka osaltaan johtavat mahdollisimman hyvään investoinnin tuottoon.

Kyse on kuitenkin enemmän yhteistyökumppanin valinnasta tukemaan ja sparraamaan asiakkaan viestintää ja markkinointia kuin pelkästään teknisesti toimivan järjestelmän toimittajan valinnasta. Vaikka suunnittelu usein painottuukin projektin aloitusvaiheeseen, asiakkaan toimintaa tukevat palvelut olisi hyvä mieltää niin, että ne jatkuvat koko kanavan olemassa olon ajan. Tämä siitä syystä, että asiakkaiden toimintaympäristö ja ylipäätään maailma muuttuu jatkuvasti.

iConnectilla on omien toimitusten ja yhteistyöverkoston kautta käytettävissä tietoa sadoista toimituksista eri toimialoilta ympäri maailmaa. Tältä pohjalta uskomme, että pystymme antamaan ajatuksia ja ideoita miten erilaiset viestinnälliset ja markkinoinnilliset tavoitteet muutetaan konkretiaksi infokanavassa.

Mikäli haluat käydä kanssani läpi miten infonäytöistä olisi hyötyä teidänkin liiketoiminnassa, ota yhteyttä Jaakko Väänänen, 050 421 0735,  jaakko.vaananen@iconnect.fi.

Asiakkaat joilla ei ole kokemusta digitaalisista infonäytöistä ja ovat suunnittelemassa laajaa näyttöverkkoa tai tekemässä konseptitestiä, tekevät hankinnan useimmiten pilottiprojektin kautta. Näin toimittaessa voidaan testata järjestelmä teknisesti sekä toimittajan palvelut ja kyky reagoida asiakkaan tarpeisiin. Edellä mainitut vasta mahdollistavat sen suurimman eli järjestelmästä saatavan hyödyn testaamisen; onko kanavan avulla saavutettu niitä tavoitteita mitä sille asetettiin. Eri asiakkaat ja toimialat asettavat infonäyttöprojekeille erilaisia tavoitteita. Tällöin on myös useita eri tapoja selvittää onko tavoitteisiin päästy. Muiden palveluiden lisäksi iConnect tarvittaessa tarjoaa asiakkailleen konsultointia siihen onko pilotille asetettuihin tavoitteisiin päästy.

Kokemuksemme mukaan asiakkaat saattavat ensin hankkia infonäyttöjärjestelmän ja sen jälkeen ruvetaan suunnittelemaan sisältöä vaikka ensin tulisi suunnitella sisältö jonka jälkeen siihen valitaan sopivin teknologia. Digitaaliset infonäytöt on saatettu hankkia osana laajempaa AV-projektia eikä ole kartoitettu tarkemmin sitä mikä järjestelmä ja toimittaja parhaiten pystyisi ratkaisemaan asiakkaan viestinnällisen tarpeen. Infonäyttöprojekteissa ei ole kyse AV-projektista eikä nämä aiheet liity toisiinsa muuta kuin sen osalta, että loppujen lopuksi valittu näyttöpinta toistaa sen mitä sisällönhallintajärjestelmällä sen halutaan toistavan. Pilottiprojektin aikana on hyvä testata erilaisia sisältöjä ja testata näihin sopivin teknologia.

Pilottiprojektia kannattaakin lähteä toteuttamaan aivan kuten järjestelmää oltaisiin hankkimassa koko laajuudessaan. Tällöin siihen panostetaan kunnolla ja sen onnistumisen todennäköisyys on huomattavasti suurempi. Tämä tosin tarkoittaa sitä, että se kuluttaa asiakkaan henkilöstöresursseja lähes yhtä paljon heti pilottivaiheessa kuin koko laajudessa tehty toimitus. Vastineeksi asiakas saa pilotissa teknisesti testatun järjestelmän sekä alusta asti koko laajuuteen suunnitellun toimintamallin joka ottaa huomioon kaikki toiminnan kannalta tarvittavat resurssit ja tekijät.

iConnectin palvelumalliin kuuluu, että kun pilottiprojektin tavoitteet on saavutettu on helppo lähteä laajentamaan näyttöverkkoa haluttuun mittakaavaan asteittain tai kerralla. Tässä vaiheessa kaikilla on selkeä kuva mikä on kenenkin vastuulla ja järjestelmän laajentaminen ja sisällön ylläpito sujuu tehokkaasti.

Mikäli olet kiinnostunut käymään kanssamme läpi miten digitaalisia infojärjestelmiä voisi hyödyntää teidänkin organisaatiossa, ota yhteyttä Jaakko Väänänen, 050 421 0735,  jaakko.vaananen@iconnect.fi.

Mainostajat ovat jo pitkään ymmärtäneet vuorokausirytmin hyödyntämisen edut tarjoamalla ajankohtaan sopivaa viestintää kohderyhmä sekä päivän aikana muuttuvat intressit huomioiden.

Otetaan esimerkiksi lauantaiaamun piirretyt. Mainostajat tietävät, että yleisö koostuu ensisijaisesti lapsista, ja että lelut ja pelit kiinnostavat kyseistä kohderyhmää. Piirrettyjen aikana mainoskatkoilla näemme siis usein mainoksia kyseistä tuotteista. Sen sijaan lauantaina iltapäivällä katsoja on todennäköisesti urheilusta kiinnostunut mies. Pystymme havaitsemaan selkeän muutoksen mainonnassa kun lelujen sijaan mainostetaan urheiluun liittyviä tuotteita.

Tämän pitäisi olla yhtä selkeää kun suunnitellaan sisältöä digital signage-järjestelmiin. Kohdentamalla viesti oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan pystymme tehostamaan viestintää ja parantamaan viestin merkitystä verrattuna perinteisiin printtimateriaaleihin. Tämä puolestaan johtaa investoinnista saatavan hyödyn kasvuun.

Ohessa muutama esimerkki vuorokausirytmin hyödyntämisestä viestinnässä

Hotellin aula

Hotellin vieras kulkee hotellin aulan ohi useita kertoja päivässä. Päivänajasta riippuen hänellä on erilaisia tarpeita, jotka otetaan huomioon viestintää suunniteltaessa. Aikaisin aamulla infonäytöillä kerrotaan kahvilan tarjonnasta, kuljetuksista lentokentälle, kiertoajeluista sekä paikallisista nähtävyyksiä. Ennen lounasaikaa informoidaan lounasmahdollisuuksista.

Myöhemmin iltapäivällä kerrotaan illallispaikoista sekä hotellin loungebarin ohjelmasta sekä mainostetaan kaupungin viihdetarjontaa. Samaa näyttöä käytetään viestimään useita eri asioita saman päivän aikana. Tähän ei perinteinen printtimainonta pysty.

Koulu

Oppilaat tulevat kouluun aamulla väsyneinä ja kaipaisivat piristystä. Aamulla toistetaan infonäytöillä viimeviikolla parhaaksi äänestetty musiikkivideo, näytetään viikon ruokalista sekä informoidaan päivän asioista.

Ruokatauolla annetaan myös muille kaupungin osastoille mahdollisuus informoida ajankohtaisista asioista. Kulttuurikeskus mainostaa uusinta tapahtumaansa ollen Robinin keikka Tapiolan kulttuurikeskuksessa, oppilaat voivat varata lipun matkapuhelimensa avulla. Urheiluvirastosta kerrotaan, että Tapiolan uimahallilla on ensi viikolla avoimet ovet ja koululaisille on varattu oma alue vesipalloon. Opastusta lajiin antaa suomen vesipallomaajoukkueen kapteeni. Ruokatunnin lopuksi kerrotaan iltapäivän kerhoista.

Iltapäivällä vielä muistutetaan uudestaan kerhoista ja tulevan viikon tapahtumista sekä yleisistä asioista. Aamulla toistettu musiikkivideo näytetään vielä koulun päätteeksi. Näytöillä on koko loppupäivän lähibussipysäkkien aikatauluja. Koulupäivän päätyttyä järjestetään kerhoja, jolloin näytöillä on lisätietoa muista kerhoista.

Ajanhetken mukaan suunniteltu viestintä tuo lisäarvoa kaikille infojärjestelmän sidosryhmille. Viestijä saa viestilleen paremman tehon ja viestin vastaanottaja relevantimpaa ja ajanhetkeen sopivampaa tietoa, jolloin viesti menee paremmin perille sekä ratkaisusta saatu kokemus paranee.

Alla asioita mitä tulee ottaa huomioon ajallisesti kohdennettua viestintää suunniteltaessa:

Vaihe yksi – mieti vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

ikä on kohderyhmä eri päivinä ja ajankohtina?

Miten kohderyhmä vaihtuu päivän aikana?

Kuinka monta eri väestöryhmää kuuluu asiakaskuntaasi?

Onko viikonpäivillä merkitystä esimerkiksi arkipäivät vs. viikonloput.

Jotta voit tarjota asiakkaillesi relevanttia viestintää, sinun tulee tuntea asiakkaasi sekä näistä muodostuvat eri kohderyhmät sekä se mikä kohderyhmä kulloinkin on alttiina viestinnällesi.

Vaihe kaksi – Kun olet selvittänyt mikä ryhmä on mihinkin aikaan päivästä asiakkaanasi, sinun tulee vastata seuraaviin kysymyksiin:

Mitkä tuotteet ja palvelut ovat kaikkein houkuttelevimpia kyseiselle ryhmälle kyseiseen aikaan päivästä?

Minkälaista käyttäytymistä halutaan luoda tai muuttaa?

Viestinnässä tulee käyttää hyödyksi kysymyksien avulla saatu tieto. Kohderyhmään on hankala vaikuttaa (kuka liikkeessä milloinkin käy), mutta siihen mitä heille viestitään, voidaan vaikuttaa.

This should be equally clear when planning content for digital signage systems. By targeting the message to the right target group at the right time, we are able to enhance communication and improve the meaning of the message compared to traditional print materials. This, in turn, leads to an increase in the benefit from the investment. Attached are a few examples of using the circadian rhythm in communication Hotel lobby A hotel guest passes by the hotel lobby several times a day.


Depending on the time of day, he has different needs, which are taken into account when planning communication. Early in the morning, the information screens tell about the cafe’s offer, transportation to the airport, sightseeing tours and local attractions. Before lunch time, you will be informed about lunch options. Later in the afternoon, we will talk about dinner places and the program of the hotel’s lounge bar, as well as promote the city’s entertainment offerings. The same screen is used to
communicate several different things during the same day. Traditional print advertising cannot do this. School Students come to school in the morning tired and in need of a boost. In the morning, the music video voted best last week is played on the info screens, the menu for the week is shown and information is given about the day’s issues. During the lunch break, other city departments are also given the opportunity to inform about current issues. The Culture Center is promoting its latest event, Robin’s gig at the Tapiola Culture Center, students can book a ticket using their mobile phone. The sports agency says that the Tapiola swimming pool will have open doors next week and that a separate area has been reserved for school children for water polo and https://themarketingheaven.com/buy-twitter-views/ are the directors of social marketing. Guidance on the sport is given by the captain of the Finnish national water polo team. At the end of the lunch hour, we will talk about the afternoon clubs. In the afternoon, we will be reminded again about the clubs and the events of the coming week, as well as general matters. The music video played in the morning is still shown at the end of school. The screens show the schedules of nearby bus stops for the rest of the day. After the end of the school day, clubs are organized, and the screens show additional information about other clubs. Communication planned according to the moment in time brings added value to all stakeholders of the information system. The sender gets better power for his message and the recipient of the message more relevant and timely information, which means that the message gets through better and the experience gained from the solution improves. Below are things to consider when planning time-targeted communication: Step one – think about the answers to the following questions:

Vaihe kolme – Kun tiedät keitä asiakkaanasi milloinkin on ja mitä heille haluat sanoa, seuraava askel on luoda kiinnostavaa sisältöä ja aikatauluttaa se oikein.

Kun olet saanut sisällön ja aikataulutuksen valmiiksi, kannattaa testata erilaisia aikataulutuksia. Silläkin saattaa olla suuri merkitys vaihdetaanko kahvilassa lounaslista näytölle 10.00 vai 10.30. Pienellä muutoksella aikataulutuksessa voi olla iso vaikutus ratkaisusta saatavaan hyötyyn.

Infojärjestelmää hankkiessa kannattaa varmistaa, että valittu järjestelmä on helppokäyttöinen sekä mahdollistaa aikataulutuksen helpon muuttamisen. Tämän lisäksi on tärkeää, että valittu järjestelmätoimittaja on aidosti kiinnostunut asiakkaan toiminnan kehittämisestä sekä sparraa asiakasta uusista mahdollisuuksista teknologian kehittyessä. Näin toimittaessa investoinnista saa mahdollimman suuren hyödyn irti nyt ja tulevaisuudessa.